2017. június 14., szerda

Az utazás. 2017. 06.02 - 04

Első nap.

Mindenki nagyon könnyen kelt fel ezen napon. Hat órakor indultunk az iskola elől. Nagyon pontos  a volt mindenki. Az igazolványok ellenőrzése után már meg is kezdhettük a nagyon érdekesnek ígérkező kirándulásunkat Horvátországba. Beszélgettünk énekeltünk a buszon és nagyon hamar a határra értünk. Zökkenő mentesen siklottunk át a másik országba, ahol egy megállást követően Zágrábba érkeztünk . Itt Adonika elmondta a kiselőadását a Jelasics szoborról és a térről. Majd folytattuk utunkat a Szuent Márk templom felé, megnéztük a köztársasági palotát. Pont délben érkeztünk a Lotrscak toronyhoz ahol ágyúlövést nézhettünk illetve hallhattunk. a busz felé menet egész csoport motort szemlélhettünk meg, mert találkozójuk volt. Kis ideig várnunk kellett és előállt a hintónk. Indulás Rijekába  aszállás helyünkre. Útközben Opátia látképét megcsodáltuk egy pihenőnél. A hostelben már vártak minket.a szobákat hamar elosztottuk és siettünk is le a partra hogy végre mi is bemehessünk a tengerbe. Vacsora után esti sétára vittek tanáraink a Rijekai forgatagba. Először Baross Gábor vasminiszter emléktábláját koszorúztuk meg, majd megnéztük a szinházat, megtudtuk hogy a városkapunk kívűl eredetileg tenger volt. Elsétáltunk a kormányzói palotához is. A partról egy hajófelvonulást szemlélhettünk meg. Hazafelé rácsodálkoztunk Rijeka esti látképére.